sobota, 31 marca 2012

Stosik marcowy :)

Niedawno prezentowałam nowy kryminalny stosik. Dzisiaj chciałam pochwalić się książkami, które do poprzedniego stosu nie pasowały.
I tak, od góry mamy:
1. "Filozof i wilk. Czego może nas nauczyć dzikość. O miłości, śmierci i szczęściu" - Mark Rowlands 
Fragment opisu na okładce: "Relacja z Breninem nadała nowy kształt życiu i myśleniu Marka Rowlandsa, przewartościowując jego rozumienie miłości, szczęścia, natury i śmierci. Książka, która zaczyna się od żywiołowego i niszczycielskiego szczenięctwa wilka, a kończy się bolesnym rozstaniem jedenaście lat później, to poruszający i zabawny opis przyjaźni przekraczającej granice gatunków." - Jednym słowem - coś dla mnie :)

2. "Madame" - Antoni Libera - czytałam tę książkę dawno temu i ogromnie mi się podobała. Piękny język, wciągająca historia fascynacji młodego chłopaka swoją nauczycielką francuskiego. Gdy zobaczyłam tę książkę na bibliotecznej półce, poczułam że chętnie przeczytam ją jeszcze raz.

3. "Rachuba świata" - Daniel Kehlmann - niedawno pisałam, że wypożyczyłam tę książkę z biblioteki, ale okazała się być tak brudna i śmierdząca, że nie dałam rady czytać. Kupiłam więc własną :)

4. "Ulica marzeń 31" - Lisa Jewell - bardzo lubię książki tej autorki, przeczytałam chyba wszystkie wydane w Polsce, ale moją ulubioną pozostaje "Impreza u Ralpha", którą czytałam jako pierwszą. Być może "Ulica marzeń 31" zdetronizuje ją. Zobaczymy. 

5. "Doppler" - Erlend Loe - Czytałam tę książkę kilka lat temu (recenzja tutaj) i nadal ciepło o niej myślę. No więc gdy wypatrzyłam ją w Matrasie za kilka złotych nie zastanawiałam się długo.

6. "Samotny mężczyzna" - Christopher Isherwood - Jeden dzień z życia George’a Falconera, który nie może pogodzić się z tym, że właśnie stracił swoją wielką miłość. George, wykładowca uniwersytecki w średnim wieku, jest Anglikiem i homoseksualistą mieszkającym w otoczeniu przykładnych amerykańskich rodzin.

7. "12 x śmierć. Opowieść z Krainy Uśmiechu" - Michał Pauli - Napisane na podstawie autentycznych wydarzeń opowiadanie, przedstawia historię, która przydarzyła się autorowi, podczas jednej z podróży do egzotycznej Tajlandii. Jej bohater za namową tajnej agentki policji, daje się tam wplątać w przemyt narkotyków. Niefortunna decyzja kończy się dla niego tragicznie zamieniając egzotyczną wyprawę w niekończący się horror. Trafia do aresztu, a następnie skazany na 12 kar śmierci, do jednego z najgorszych i najbardziej zatłoczonych więzień świata - Bang Kwang. - Szczerze mówiąc ta książka trafiła do mnie zupełnie przypadkiem. W radiowej "czwórce" wygrałam inną książkę, a przysłano mi tę. No niech tam będzie. Zobaczymy :)

8. "Wybrane zagadnienia z fizyki katastrof" - Marisha Pessl - o tej książce czytałam na wielu blogach. Zazwyczaj były to bardzo pozytywne recenzje, więc bardzo liczę na to że książka będzie strzałem w dziesiątkę. Obym się nie przeliczyła.


9. "Sieć niebios" - Lian Hearn - to czwarta, a zarazem ostatnia część Sagi Rodu Otori, książki tak cudnej i wyjątkowej, że pomimo faktu iż poprzednie części przeczytałam już dawno temu, to gdy tylko przeczytam "Sieć niebios" to zrecenzuję wszystkie części. 


Pozdrawiam wiosennie :)

4 komentarze:

  1. ja od dłuższego czasu poluję na Ulicę Marzeń 31 i Madame- i niestety ciągle są przede mną...dopiero...
    ale mam nadzieję, że kiedyś uda mi się do nich dotrzeć i że mnie nie zawiodą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też bardzo liczę na to, że "Madame" czytana po jakiś 8 latach nadal będzie tak samo dobra w moim odczuciu. A "Ulica Marzeń 31" - Lisa Jewell rzadko zawodzi, więc już się cieszę na miłą lekturę. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Piszesz,że "Sieć niebios" jest 4 i ostatnią książką o rodzie Otori. Nie, jest ich 5! ;Sieć..." zostałą wydana jako ostatnia , ale chronologicznie poprzedza wydarzenia z "Na słowiczej podłodze".Przed Tobą więc jeszcze 2 powieść:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. "Madame" mnie rozkochała w sobie i francuskim - też mam ochotę na pwotórkę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...